Hvordan kobler jeg min nye Oral-B elektriske tannbørste til appen?
Hvis du har et problem med å koble din Oral-B elektriske tannbørste til appen, må du eventuelt laste ned den siste versjonen av Oral-B-appen. Du kan manuelt oppdatere til versjon 8.x ved å gå til Google Play Store eller iOS App Store.
Følg disse enkle trinnene for å koble din Oral-B tannbørste automatisk til appen via Bluetooth:
- Kontroller at enheten har aktivert Bluetooth* og er kompatibel med appen
- Åpne Oral-B-appen
- Følg instruksjonene i appen mens den leder deg gjennom parringsprosessen
- Kontroller at håndtaket er fjernet fra ladestasjonen
- Trykk på modus- og på/av-knappen på den elektriske tannbørsten for å aktivere Bluetooth
- Fortsett å følge instruksjonene i appen
- Du vil motta en bekreftelsesmelding når håndtaket er forbundet med appen
*Smartelefonen må støtte Bluetooth 4.0 (eller høyere) for å kunne parres med handtaket. Hvis du parrer et Genius X- eller iO-håndtak, må smarttelefonen støtte Bluetooth 4.2
Følg trinnene nedenfor for å koble til manuelt på nytt eller legg til en ny Oral-B elektrisk tannbørste til den siste versjonen av Oral-B-appen:
- Kontroller at enheten har Bluetooth aktivert og er kompatibel med appen
- Åpne Oral-B-appen og naviger til “MER”-skjermen
- Velg “DIN TANNBØRSTE” fra menyen
- Trykk på “KOBLE TIL NY TANNBØRSTE” nederst på skjermen
- Velg “JA” når du blir spurt om du vil koble til tannbørsten
- Trykk på “START” på velkomstskjermen
- Trykk én gang på på/av-knappen på den elektriske tannbørsten for å aktivere Bluetooth
- Appen viser deg når den elektriske tannbørsten er funnet
- Du kan slå av den elektriske tannbørsten etter at den er koblet til appen
Det er mulig at en tidligere opprettet forbindelse kan avbryte eller fryse. I dette tilfelle følger du dette enkle feilsøkingstipset:
- Slå av Bluetooth på smarttelefonen og aktiver igjen
- Forbindelsen skal gjenopprettes når dette er gjort, hvis ikke:
- Slå telefonen fullstendig av og start den på nytt
- Aktiver Bluetooth og telefonen igjen for å koble til på nytt
Hvis du fremdeles har problemer med å koble til, kontakter du kundeservice på 1-800-56-ORALB (1-800-566-7252) for hjelp.
Når du har parret din Oral-B ladbare tannbørste med Oral-B-appen, vil tannbørsten gjenkjennes av Oral-B-appen når den brukes, og Oral-B-appen vil kjøre i nærheten.
Følg disse trinne når du pusser med Oral-B-appen:
- Kontroller at Bluetooth alltid er aktivert på smarttelefonen for å utnytte appens fordeler mest mulig
- Hold smarttelefonen i nærheten (innen 5 m/16 ft.) mens du pusser
- Legg alltid smarttelefonen på et sikkert og tørt sted mens du pusser
Merk: Du trenger ikke å parre din Oral-B elektriske tannbørste med telefonen, slik du må gjøre med noen andre Bluetooth-enheter. Hvis du prøver å gjøre dette, vil den spørre etter en 4-sifret PIN-kode, og dette er ikke nødvendig. I stedet kan du bare ha Bluetooth aktivert på telefonen og tannbørsten, åpne appen og slå på tannbørsten.