Avhengig av modellen du har, tar det mellom 14 og 22 timer å lade tannbørsten helt opp, og deretter vil batteriet vare i minst fem til tolv dager med pussing (ved pussing to ganger om dagen, to minutter hver gang). Hvis du opplever at dette ikke er tilfelle, er det et par ting du kan prøve.
- Først kan du kontrollere at stikkontakten du bruker fungerer som den skal. Hvis den er festet til et baderomsskap, kan det hende at lysbryteren på skapet må slås på for å slå på stikkontakten.
- Pass på at du ikke lader tannbørsten på en metalloverflate. Metallet kan forstyrre ladeprosessen.
- Med våre Vitality- og PRO 500-tannbørster (merket «Type: 3709» på undersiden av tannbørsten), kan det noen ganger være vanskelig å vite om de er korrekt slått av. Hvis de er plassert på laderen mens de er slått på, lades de ikke riktig. Det beste er å sette tannbørsten på laderen i omtrent 30 minutter, og deretter prøve å slå den på. Hvis den slår seg på er alt i orden, og den ble slått av på riktig måte under lading. Dersom den ikke slår seg på, kan det bety at den ikke var slått av under ladingen.
- Sørg for å lade hele tidsperioden som er angitt i brukerveiledningen. For våre Vitality- og PRO 500-tannbørster er dette 16 timer. For Genius-serien (merket «Type: 3765» på undersiden av håndtaket), er dette 14 timer. Alle de andre tannbørstene skal lades i 22 timer.
- Alle tannbørstene utenom Vitality og PRO 500 har et ladelys. Det skal blinke grønt under ladingen. Merk deg at det kan ta opptil 15 minutter før lyset begynner å blinke hvis tannbørsten gikk helt tom for batteri under pussingen. Når ladingen er fullført, skal blinkingen stoppe.
Dersom ingen av disse tipsene hjelper, og du fortsatt ikke får fullstendig brukstid med tannbørsten kan du benytte to års-garantien fra produsenten for Oral-B-tannbørsten. Gå til vår reparasjonstjeneste på nettet for å gjøre det. Der kan du legge inn opplysningene dine og detaljene om tannbørsten for å gjøre en avtale om reparasjon av tannbørsten. Deretter får du tilsendt en forhåndsbetalt, forhåndsadressert forsendelsesetikett og et sporingsnummer du kan bruke til å holde oversikt over reparasjonen. Merk deg at du må ha en kopi av kvitteringen for å gjøre dette.
Hvis du har hatt tannbørsten i mer enn to år, dekkes den ikke lenger av garantien. Servicesentrene våre vil likevel kunne hjelpe deg. Vi anbefaler at du kontakter dem på telefon eller e-post før du sender dem tannbørsten din, så de kan gi deg råd om hva du bør gjøre.
Hvis du trenger mer hjelp med dette, må du gjerne sende oss en e-post via nettstedet vårt.